Arkiv for kategorien ‘Strikkeklub’
Uld, uld og atter uld…
I går var jeg i uldhimlen i Gug med pigerne fra strikkeklubben. Lige så snart man træder indenfor døren, rammes man af den skønne uldduft – og et bombedement af farver. Vi var 7 piger, som blev taget godt imod af både Kenneth og Liselotte. Vi gramsede på garn. Vi blev inspireret af farver. Der blev bladret i bøger og blade. Der blev snakket – der blev overvejet. Der blev fyldt i kurven! Der landede også nogle skønheder i min garnkurv.
Da jeg for et stykke tid siden var sammen med Hanne – så rodede jeg i hendes garnkurv, som var fyldt med lækkerier fra uldhimlen i Gug. Der var nogle smukke farver, som jeg også ville have i min garnkurv. Så jeg nuppede en lille bid – så jeg kunne finde de rigtige farver!

Bevæbnet med de små garnprøver gik jeg på jagt i Blackhill Højlandsuldens mange, smukke farver. De 3 af farverne blev fundet. Så i garnkurven kom der Rødtjørn, Grønært og det sidste på nuværende lager af blodappelsin. Den grøn-blå øverst (husker desværre ikke farven) var ikke på lager – men den skulle gerne dukke op igen. Ellers kan det være jeg sniger mig forbi Hannes garnkurv – og vupti!
Men der kom også andre smukke nuancer i garnkurven!

Bregne & Grønært
Miss Piggy & Rødtjørn

Skifer & Blodappelsin
Lækkert gråt uld – til en meget fordelagtig pris – men kortidshukommelsen gør, at jeg ikke kan huske, hvad det er.
Men jeg fandt også Angora & Uld i en meget smuk lilla…

Garnet er super blødt – og jeg tænker, at det skal blive til et tørklæderør. Den vil stå godt til min vinterfrakke – men også bare lune mig om halsen i den kolde tid vi går i møde.
Hvad skal jeg så lave af Blackhill garnet? De grønne nuancer skal vist blive til en smuk stribet cardigan, som har været her, der og alle vegne i blogland. Jeg drømmer dog om, at min skal være grøn, grøn, grøn – med skifer til at samle de grønne nuancer.

Menjeg tror lige, at jeg skal have samlet lidt flere grønne nuancer, før jeg grå i gang med projektet.
Man kunne lege på samme måde med de lilla nuancer i garnkurven – med et lille tvist.

Eller noget andet… Der er SÅ mange muligheder.
Jeg er superglad for mine køb – og kan på det varmeste anbefale at kigge forbi Kenneth’s webshop med alle fristelserne.
At lokke andre i fordærv…
Jeg har lokket de andre piger i strikkeklubben i “fordærv”. Jeg har nemlig spurgt, om de vil med på besøg hos Garnudsalg.dk. Det vil de gerne – og da det ikke er langt, fra hvor vi bor, har jeg lavet en aftale med Kenneth. Vi skal nemlig i aften gramse på garn – vi skal indsnuse gode ulddufte og svømme i farver. Vi skal fristes – og der skal fyldes i garnkurven. Ikke nødvendigvis fordi vi trænger – men fordi vi har lyst!

Da jeg startede med at strikke rigtigt igen, plejede jeg at købe garn til ét projekt. Så strikkede jeg projektet færdigt, før der blev tænkt i at købe nyt garn til et nyt projekt. Men da jeg begyndte at købe mit garn på forskellige steder på nettet, kunne jeg se det smarte i at købe ind til flere projekter – og evt. spare fragten!
Jeg strikker stadig kun på ét projekt ad gangen. Jeg kan godt lide processen – men bestemt også resultatet. Jeg får næsten “stress” over, når nogle fortæller om, at der er 2, 3, 4 eller 20 projekter i strikkekurven. Heldigvis er vi så forskellige…
Jeg har ikke bestemt, hvad der skal lande i min garnkurv i aften. Men jeg er sikker på, at jeg får garn med hjem til skønne projekter, som jeg kan hygge mig med i vinterens løb.
Nyd jeres aften… med og uden garn!

















