Arkiv for kategorien ‘Genbrugsguld’
Lynhurtig nederdel…
Jeg havde fundet en smuk sommerkjole i genbrug. Let og luftig i stof med smukt print.

Men jeg kunne fornemme, at jeg ikke ville få den brugt så meget som kjole. Derfor har jeg lavet den om til en nederdel.


Jeg havde noget lækkert sølvelastik i arkivet, som blev syet i taljen. Nu er det en lækker detalje.

Nyt liv til lænestolene…
Vi har et par lænestole, som vi har haft i rigtig mange år. Vi har fundet dem på lossepladsen, den gang man måtte tage ting med hjem. De var orange og fyldt med pletter og huller i stoffet. De er et par klassikere fra 60’erne eller 70’erne. Jeg har på et tidspunkt fundet deres historie – men jeg har glemt den i skrivende stund.
Jeg har betrukket dem om et par gange. Første gang med med sort hør. Det var smukt – men de blev bleget af solen. Anden gang var det i sort og orange møbelstof.

De har trængt til at få nyt betræk længe, da vores gamle kat Afrodite desværre havde brugt dem til kradsebræt! Nu er det 5 år siden, at vi sagde farvel til hende. Siden er Simba kommet til. Han kradser ikke i møblerne. Da han var killing, fik han nemlig et sprøjt vand hver gang han forsøgte – og så holdte han op med det.
Jeg har brugt nogle timer på det og det var ikke så svært, da jeg kom i gang. Jeg fik taget lidt billeder i processen.




Den grønne nuance er så smuk og passer rigtig godt ind i vores hjem. Her de samlet. Man kan nemlig sætte dem ind i hinanden, så de hænger sammen.

Men den ene står på det kreative kontor.

Den anden står i soveværelset.

Jeg er blevet rigtig glad for resultatet.

















