God service…
Jeg strikkede i efteråret 2008 en Islænder trøje i Mayflower Cosmo. Den blev grim efter første vask. Den pillede (nulrede) helt vildt. Jeg brugte den kun én gang til pæn brug – ellers har den kun været brugt til havearbejde og bålhygge. Jeg har derefter vasket den yderligere et par gange – med det resultat at den grå farve krympede endnu og begyndte at se filtet ud. Jeg gjorde ikke noget ved – ærgerede mig blot. Da jeg så skulle strikke min egen Islænder trøje, valgte jeg at finde et alternativ garn. Jeg brugte nemlig denne opskrift som grundmønster til min trøje.
I begyndelsen af januar var jeg så til udsalg hos den lokale garnforretning. Dér kiggede jeg på en lækker cardigan med masser af snoninger. Jeg skulle lige høre, hvad den var strikket i – og da svaret lød Cosmo, sagde jeg, at det ville jeg ALDRIG strikke i igen! Indehaveren kiggede undrende på mig – hvorpå jeg forklarede hvorfor. Det kunne hun ikke forstå, for hun havde lavet vaskeprøver på den cardigan, som jeg kiggede på – og den var pæn! Jeg sagde, at så kunne det være, at jeg havde fået garn fra et dårligt parti! De skulle på messe kort tid efter og bad mig komme med min trøje. De ville tage en snak med deres garnleverandør.
Garnleverandøren har kigget på den. Jeg har strikket min trøje fra et garnparti, hvor superwash-behandlingen har fejlet. Jeg får garn til en ny trøje – jeg skulle bare komme og vælge. Selvfølgelig er det ærgerlig at have brugt tid på at strikke en trøje, som ikke rigtig blev brugt. Men nu glæder jeg mig bare over, at jeg kan hente garn til et nyt projekt. Forhåbentlig får jeg gode oplevelser med Mayflower Cosmo…
Det kalder jeg godt nok service…og det er bare noget man som kunde husker, sådan en oplevelse…held og lykke med projektet..
Hej Unikarina!
Jeg læser tit din blog, det er hyggeligt at følge dine “projekter” og jeg synes rigtig godt om din egen islændertrøje. Jeg blev helt overrasket, da jeg læste dette indlæg, for jeg har haft fuldstændig den samme skuffende oplevelse med den sweater og det elendige Cosmogarn. Efter første vask var sweateren nulret og pap-agtig – alle ribkanter blev nærmest helt flade! Rigtig ærgerligt for det var ellers en flot sweater. Jeg har faktisk forsøgt at finde et andet garn at strikke den i igen – måske skulle jeg prøve at sende den garnfirmaet!! Jeg har købt garnet på nettet.
Pøj pøj med det nye projekt!
Venlig hilsen Pia
Hej igen
herligt med god service :)
Vil egentligbare lige sige, at jeg har lat en kommentar på din flotte islænder indlægget lidt ned epå siden i tilfælde af, at du ikek lige ser den .
ha en skøn dag
Hilsen Helle
Mette: ja det er god service. Det var faktisk helt tilfældigt, at vi kom til at snakke om det, da jeg så på en lækker cardigan, som var strikket i Cosmo. Egentlig havde jeg bare været irriteret – og ladet det ligge.
Pia: Dejligt at høre at du læser med. Mayflower har haft nogle partier hvor superwah-behandlingen er fejlet. Du har sikkert være uheldig også at få noget af dette garn. Hvis jeg var dig, ville jeg først og fremmest tage fat i den netbutik, hvor du har købt garnet. Du har samme rettigheder i en netbutik, som i en almindelig butik! Henvis evt. til mit indlæg og fortæl at du er blevet oplyst om at der har været noget garn, hvor superwahbehnadlingen er gået galt. Hvis de ikke vil tage den… så kontakt Mayflower! Husk at det er selvfølgelig ærgerligt at have brugt tid på at strikke – men det har også været en fornøjelse, som man får fornøjelsen af igen! Held og lykke med det.
Sikke en god service, alt andet lige Det er sådan nogle dumme oplevelser, der kan gøre det træls at strikke sine ting selv, fordi det både tager tid og man er ikke altid 100% sikker på resultatet. Men ja, nu kan I da nok i hvert fald opskriften udenad, og I ved, hvis der er fejl i den. ;)